"Ett äckligt litet barn.."

I förrgår tog jag och Daniel upp lådan med alla julsaker från källaren. Jag älskar verkligen adventspyntet, det blir så mysigt med alla stjärnor och belysning. Men allt annat, tomtar och så, tröttnar jag snabbt på, och plockar gärna bort det så fort julen är över. Därför bestämde vi att vi bara skulle ta fram några av tomtarna i år, och inte alla femtio-tals som låg i lådan. Vi hade ruskigt kul när vi satt på vardagsrumsgolvet och rotade bland alla prydnadssaker och tidningspapper för att bara hitta de allra "finaste". Det blev ett och annat skratt åt gamla tomtar, bland annat åt en i trä som Daniel gjort i slöjden -95, som fick ligga kvar i lådan, haha! Jag har bara en enda prydnadssak som jag måste ha framme, och det är en liten tomteflicka med små paket. Jag grävde runt bland sakerna i jakt på denna, och Daniel hade förstås ingen aning om vad jag letade efter. Samtidigt som jag mumlade. "Det är bara en sak till som jag vill hitta..." så utbrast Daniel med förlöjligad och läskig röst: "Ett äckligt litet barn!". När jag tittade upp från lådan höll han min älskade lilla tomteflicka i handen och skrattade rått åt den. Han kunde för allt i världen inte förstå varför jag ville ha den framme! Han förstår sig uppenbarligen inte på nostalgi, vacker eller inte - tomteflickan är ett minne från min barndom och skall självklart pryda vårt hem :)

Igår var vi hos Sofia och Mikael på supermysig glöggkväll. Vi lekte paket-leken förstås och jag och Daniel kammade hem hela tre paket - däribland en mycket eftertraktad film! Idag är vi bara hemma och myser, ska köpa kina-mat ikväll och kolla på en bra film. Jag har en förkylning som hållt i sig i flera veckor nu, den verkar ha väldigt svårt att skiljas ifrån mig :) I veckan har jag haft feber dessutom, som jag aldrig annars har, och igår fick jag troligtvis öroninflammation. Vila verkar vara det bästa receptet, jag hoppas bara att jag hinner piggna till innan julafton.

Har lite bilder på julkorten som skickats, ska ladda upp dem i morgon så ni får se.
Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Lollo

Ha en skön jul!

Kram från Lollo

2008-12-21 @ 11:00:24
Postat av: Eva-Lena

Tack för kommentaren i min blogg.



Önskar dig en riktigt God Jul.



KRam

2008-12-21 @ 22:05:14
URL: http://evalena.blogg.se/
Postat av: joakim

Du får väl lägga upp en bild på det äckliga lilla barnet, så vi får se!

2008-12-28 @ 12:51:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0