Mys!

Tänk att det snart är jul :) Det är så himla mysigt att få hänga upp julstjärnor och annat pynt hemma. Mamma: jag har ingen julfri zon i mitt hem längre, hihi. Våran mamma har svart bälte i jul nämligen, och pyntar och fixar som ingen annan. I tonåren någon gång var jag och mina syskon galna på alla tomtar, och jag fick ångest så fort julskivorna spelades. Varför det var så kan man verkligen fråga sig, vilka fixa idéer man kan få som barn. Därför hade vi en julfri zon på övervåningen där allt såg ut precis som vanligt, haha! Fy, vad tråkigt det måste känts för våran lilla mamma.

Jag har bakat pepparkakor för fullt med skolbarnen denna veckan. 29 stora hjärtan som de själva fått dekorera, mittemellan allt annat julpyssel. Puh, skoj var det - men det lär inte blir något eget pepparkaksbak för min del, haha.

Imorgon fyller min goa svärmor 50 år. Vi har redan varit där och firat henne, men jag gjorde ändå ett litet kort och ett bokmärke som hon kommer få på posten imorgon. Tyvärr kom jag på imorse att jag glömt fota dem, och ljuset här hemma var verkligen katastrof! Därför får ni inte se bokmärket, men en någorlunda bild på kortet fick jag till i all morgonstress iallafall.



Imorgon ska vi på julbord i Onsala. Daniel ska spela med bandet där, och därför har alla tjejerna också blivit medbjudna. LYX! På lördag är det barnpassning som gäller. Ebba och William som jag tar hand om ibland kommer hit och sover hos mig när deras mamma och pappa ska ut och roa sig. Då kanske det blir lite julkortspyssel på söndag förmiddag, nåt måste jag roa de små trollen med :)

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: annelie

2008-12-15 @ 14:19:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0