Nya Tomas-kort!

Ja, igår kväll gjorde jag hela tre kort på drygt en timme. Rekord för mig tror jag minsann, även om de var väldigt enkla och inte så mycket pill och funderande. Perfekt när man ska massproducera en del och skicka om några dagar :)



Jag känner mig lika tjatig som jag tyckte att de var på Bullen när jag var liten ("precis som vanligt är det inte tjejen i filmen som har skrivit brevet...") - men färgerna på kortet är förstås som vanligt mycket skarpare i verkligheten, min scanner är verkligen sådär...



Fick ett uppdrag från en vän för ett tag sen, att göra två presentkort till en julmarknad hon var med på. Det ena skulle vara på en julskinka, och fick såklart detta motivet! När min bror såg det fullkomligt gapskrattade han åt mig, och frågade hur sjutton jag kunde välja den stämpeln. "Vaddå, den är väl kul? En tomte som rider på en gris.." "Rider? Johanna, vem som helst kan se att den tomten gör något helt annat..." Vad han kan ha syftat på låter jag vara osagt. Det blir nog i hans brevlåda detta julkort dimper ner tror jag allt, haha.



Daniels band-kompisar med tjejer ska få såna här söta. Jag tror minsann att även denna tomte måste få en liten "hej tomtegubbar" pratbubbla, eller vad tycker ni? Idén till texten såg jag för längesen i kortmakarens blogg, jag tror det var lindzi som gjort kortet.

Igår gjorde jag min sista dag på praktiken för denna gången. Hade besök av min handledare från skolan som bedömde mig, och det gick toppen! Jag hade förberett mig med en liten söt matte-saga som jag gjorde med förskoleklassen. Jag fick nämligen världens tio sötaste snögubbar i en Kalle Anka-tidning häromdagen, ni ska få se bilder :) Så det blev en konkret och lustfylld mattelektion med snögubbar i fokus. Jag är inte så mycket för att barnen ska fylla i färdiga stenciler om jag själv får välja, jobba på detta sättet är mycket roligare! Jag fick godkänt av handledaren, och mycket positiv respons från personalen och eleverna innan jag gick hem. Skolan är verkligen spännande att arbeta i den också, jag vill definitvt tillbaka nästa termin igen!

Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: sofia

HEEEEEJ Snygging!

Äntligen fredag och jag får träffa er igen!

och finally har jag hittat in på din blogg, detta var ju mycket roligt alltså, jag är idag ledig och ska göra vårat hem rent i varje vrå för att ni ska komma hem ikväll, jag lovar att ni kan slicka i varje hörn, så rent ska det vara!





ses ikväll!

kramar och pussar

2008-12-12 @ 07:44:02
Postat av: annelie

Vilka fina tomaskort!

Kram mamma

2008-12-15 @ 14:18:32
Postat av: Sarah

Du va mej en glad rolig prick! Jag hittade din blogg och läste, och skrattade för mej själv ;)och sen läste jag upp några inlägg för mina bröder och mamma.. :) hahaha vi skrattade. riktigt roliga situationer. hemlig agent tex.. Tack för ett kvällsskratt! :D

2008-12-16 @ 22:48:28
Postat av: Sarah

Du va mej en glad rolig prick! Jag hittade din blogg och läste, och skrattade för mej själv ;)och sen läste jag upp några inlägg för mina bröder och mamma.. :) hahaha vi skrattade. riktigt roliga situationer. hemlig agent tex.. Tack för ett kvällsskratt! :D

2008-12-16 @ 22:49:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0