Det gör ont att föda barn!

När vi låg på BB så kunde man höra fasansfulla skrik med jämna mellanrum, från förlossningen som låg två våningar över. Jösses vad det vrålades. När jag frågade en av barnmorskorna om det så tittade hon på mig som att jag yrade.

"Nej du, det är klart att inte det hörs ända ner hit. Det måste vara något annat du hör!"

Något annat? Vad i hela friden skulle det vara? Vem mer än en födande kvinna vrålar så högt att lungorna nästan sprängs? Var det mammorna på bb-avdelningen ovanför som hamnat i rysliga slagsmål över det sista glaset nyponsoppa? Eller var det sjukhusets vaktmästare (som även råkar vara min mormors sambo) som fått så fasligt dålig syn att han ideligen hamrade sig på fingrarna - och liksom inte kunde låta bli att skrika lika panikartat som någon som är på väg att bli mamma?

Ja, inte vet jag - men det låter högst osannolikt om ni frågar mig!

Kommentarer
Postat av: Nina

Sluta upp och skriv sådana där inlägg! Bajs på hjul och så köper jag.. men inte detta! :-)

2009-12-10 @ 19:41:25
Postat av: Carro

Aj;)

2009-12-10 @ 20:20:47
Postat av: Eva-Lena

Ja det gör det, jag har 2st :)

Kram

2009-12-11 @ 05:41:22
URL: http://www.evalena.wordpress.com
Postat av: mormor



Men visst är det värt det!??

2009-12-13 @ 16:32:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0