"Bara jag", v. 2

Som jag skrev i ett tidigare inlägg har jag bestämt mig för att haka på Myamias projekt "Bara jag". Tanken är att scrappa ett litet kort i veckan, i ett helt år - med utgångspunkt i ett ord varje vecka. Vill ni läsa mer om vad hon skriver om detta projekt så kan ni göra det här. Jag gillar hennes idé om att det blir som en dagbok för 2009 - händelser, tankar och känslor som speglar mitt liv just nu! Häng på ni också! Alla som har ett behov av att skapa och uttrycka sina känslor kan vara med :)

Jag kommer förmodligen att scrappa utifrån Myamias ord vissa veckor, och ibland mina egna, lite beroende på vad jag känner för. Jag gjorde mina första tre kort i slutet på förra veckan, för att komma ikapp. Här är kortet för v. 2:



Just det, jag scrappar alltså med en kortlek som bas. 52 kort och 52 veckor - det kan ju knappast bli bättre :) Baksidorna kommer jag fylla med mycket text - de tankar som kommer till mig när jag skapar kortet, och därför blir där inte så mycket dekorerat. Så jag tror att jag nöjer mig med att visa framsidan. Bak på detta kort har jag skrivit: "Det är helt otroligt vad man kan längta efter lite sol & värme... Så fort julen är över, och det nya året börjar vill jag att våren ska komma snabbt! En evighetslång väntan och längtan..."

Kika in hos Myamia, där finns länkar till de andra som också skapar utifrån detta projekt.

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: annelie

Jag säger som Bambis mamma: Vintern KÄNNS lång,

men våren kommer snart :)

Kram mamma

2009-01-21 @ 20:57:20
Postat av: Madeleine

Jättesnygga "småkort" du gör, detta gillade jag speciellt mycket! Härligt papper och snyggt motiv!

2009-02-10 @ 09:28:20
URL: http://maddiezens.blogg.se/
Postat av: mormor

vem längtar inte efter våren?Ditt lilla kort var jättefint! kram,mormor

2009-02-14 @ 19:10:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0