bye bye jultomtar...

...åtminstonde för denna gången. Nu är våran lilla julgran och alla tomtarna (med det äckliga lilla barnet i spetsen) förpassade ner till det mörka källarförrådet igen. Ganska skönt tycker jag, nu ska det köpas nya gardiner och fixas här hemma. Jag tar ett djupt andetag och hoppas att våren kommer snart, snart, snart - detta är inte min favorittid på året.

Det händer mycket nu i veckan, imorgon börjar jag på ett nytt spännande jobb! Det anordnas en föräldrakurs här i området. för föräldrar till barn i förskolorna och skolorna - frivilligt förstås, och jag och en tjej i min klass skall ta hand om barnen till de som deltar i kursen. Tio gånger kommer det vara, med två olika grupper, och det ska bli så himla roligt! Allra första gången som jag har hand om en barngrupp alldeles på egen hand - där vi kan planera precis vad vi vill. En utmaning! Ikväll ska jag pyssla små namnskyltar till mig, och den andra Johanna :) Barnen ska få göra egna imorgon.

Annars längtar jag mest ihjäl mig till söndag, jag o Daniel ska till Varbergs kurort över natten. Min julklapp från honom, han är för söt. Det ska bli galet skönt och avkopplande, bara vi två!

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0