Snabbscrappat!

Jag är visst inne i en kreativ period just nu - vissa saker blir ganska bra, andra lite sämre :) Så allt får ni inte se här.. I ett nytt nr av en scrap-tidning var det någon som tipsat om ett sätt att snabbt scrappa foton man har liggandes. Ett mönstrat papper, lite akrylfärg som bakgrund, och så ett eller flera foton - KLART! Jag har länge haft en hög med foton jag velat scrappa som jag betat av allt eftersom. Nu var det bara gamla foton från en utekväll i högen, från 2007 dessutom, jag är verkligen ingen snabb-scrappare, haha! Jag gjorde ett försök med just de korten - så nu är högen alldeles tom, skönt!



Känsliga läsare får ursäkta grimaser och annat tokigt - det var visst så vi betedde oss för två år sedan :)

Tips nr. 2 om man vill scrappa snabbt, och inte låta en LO bli liggandes i flera dagar som jag brukar, är att lifta någon annans LO. (För er som inte är scrap-tokiga innebär det att man inspireras av någon annas layout - titeln, upplägget, färgen på papprena eller annat och gör något liknande. Jag har lite olika bloggar jag brukar kika i för att få inspiration (mamma, säg inte det till pappa - det är ju slöseri med tid enligt honom! hihi), och här har jag liftat en LO av Myamia.



Om ni vill se hur hennes LO ser ut, så finns den längst ner i detta inlägg. För övrigt var det denna LO:ns titel och text som jag klurade på härom dagen. För er som tycker det är svårt att läsa så små kråkfötter så står det såhär:

"Det är något MAGISKT över nyårsafton! Årets sista kväll som tillbringas tillsammans med nära & kära, med många förväntningar på det nya året. Här är vi två, på nyår -08 - med en önskan om ett SPÄNNANDE 2009!"

Ursäkta den ooootroligt dåliga kvalitén på bilderna, layouterna är mycket snyggare i verkligheten förstås. Jag behöver en ny kamera - visst gör jag? :)

Kram, och trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: myamia

Hej :) så underbart kul att få bli liftad, bugar och bockar och blir glad :) din lift är jättefin, jag gillar journalingen och att du använt stickers i texten, snyggt!

2009-01-09 @ 13:04:56
URL: http://myamias.blogspot.com
Postat av: annelie

Vilka fina LO:s!

Mamma

2009-01-09 @ 14:01:06
Postat av: The one

Daniel was here. :)

2009-01-12 @ 15:29:52
Postat av: Hanna The one Andersson

har daniel tatt mitt signum?? skitsnygga scrappgrejjer. jag blir lite kreativ själv av att titta här, ska gå å måla en streckgubbe nånstanns tror ja!! tack för kaffet imorse, mysmys

2009-01-12 @ 20:54:02
URL: http://hannamaria.bloggsida.se
Postat av: Hanna The one Andersson

ja gillar verkligen den me kladdet!!

2009-01-12 @ 20:56:52
URL: http://hannamaria.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0