Tröttis..

Jag är helt galet utmattad efter dagens alla påfrestningar! :) Först gestaltande redovisning i skolan, jag är visst inte van vid att ägna hela dagarna där efter ett långt juluppehåll, men bra gick det iallafall. Nu ikväll var det första gången för mig, och den andra Johanna, på vårt uppdrag med föräldrautbildningen. Sex små goa barn var allt vi fick ta hand om, men i väldigt varierande åldrar! Blir svårt att planera aktiviteter som passar dem alla, men det löser sig nog efter några gånger. En liten knodd var heeelt hysteriskt ledsen i minst en en kvart. Inte blev det bättre av att han visste att mammsen och pappsen satt i rummet bredvid och hörde på. Han var helt tröstlös, tills en av kursledarna kom ut och tog över. Snabbt och lätt tröstade hon honom - med en trygghet som varken jag eller Johanna lyckades förmedla. Skönt! Sen satt han en låååång stund i mitt knä och mumsade på en kaka (det är tillåtet att muta barn vars föräldrar går på kurs med socker, hihi), och sa tillslut. "Den va god den kakan. Nu är jag inte lessen längre." Plutten.

En jättegullig mamma på kursen, som har ett barn på min praktikplats, berättade att hon på bästa sätt försökt förklara för barnen vad det var för slags kurs hon skulle gå på. Svårt att förklara såklart, jag kan knappt förklara på ett bra sätt för vuxna!  Hon hade fått till något i stil med att hon skulle få lära sig att inte bli så arg på sina barn, och vad hon kunde göra om barnen inte gjorde som hon sa. Från sin sjuåring fick hon till svar: "Jaha, då förstår jag mamma. Så dom barnen som inte har en arg mamma som du, de behöver inte gå dit." :) Sötunge. Och hon som har en så otroligt gó och glad mamma, hon skulle bara veta!

Nu ska jag krypa i säng, imorgon har vi opponering på hemtentan, sen är kursen äntligen över!
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0