underbara ledighet!

Efter att jag skickat in tentan imorse bestämde jag mig för att vara helt ledig idag. På mailen ligger klasskompisarnas uppsatser, som jag skall läsa och ge förslag till förbättringar - och jag har inte ens kikat på dom ännu. Ska göra det först imorgon tänkte jag, behövde ett litet break. Tanken på att någon i just detta nu läser min hemska tenta, och dessutom kritiskt granskar den känns läskigt. HU! Jag kommer nog skämmas en aning för kvalitén på den vill jag lova.
 
Jag började på en LO i förmiddags, den är i stort sett färdig, ska bara till en rubrik som jag fortafarnde klurar lite på.. Det är en bild på mig o Daniel (som vanligt, haha) på nyårsafton, för jag kände att jag ville göra en LO om alla förväntningar man har på det nya året, allt spännande som kan komma att hända. Säger man "förväntansfulla PÅ det nya året" eller inför? (Jag ska inte bli svenska-lärare faktiskt!) Eller kan man inte säga så alls? Hm, får fundera lite mer på det tror jag..

Det är iallafall något visst med ett nytt år, spännande att veta att man har ett helt år framför sig - som man inte har en aning om vad det kommer att bjuda på. Ut med det gamla och in med det nya, liksom. Jag har inga fåniga måsten, eller löften till mig själv detta året som jag inte kommer kunna hålla. Däremot har jag bestämt mig för att försöka bli lite mer ordningsam här hemma. (mamma, du gjorde ett bra försök att lära mig, men det lyckades tyvärr inte!), Jag är en slarva, och dessutom gör jag hellre roligare saker än att damma hyllor och frosta av frysen. Men jag tänker ge det ett ärligt försök. Eller rättare sagt, jag och Daniel har tänkt ge städningen ett ärligt försök. Att hålla ordning får jag ägna mig åt själv - det är nämligen alla mina saker som ligger och skräpar överallt. Och om man bara har som löfte att försöka, så kan man inte misslyckas ellerhur? :)

Mitt andra mål för året är att försöka fotografera mera, dokumentera min vardag. (jag tänker nog kalla det mål, istället för löfte, det låter mer avslappnat - mål att sträva efter att uppnå, precis som i förskolan och skolan, haha!) Jag ska sluta ta 150 foton på varje fest, och istället försöka ta något eller några varje dag. På sådant som är viktigt för mig, och som speglar det liv jag lever just nu. Jag tänker inte ha som mål att visa ett foto i bloggen varje dag, en utmaning jag sett att många andra hakat på. Det blir jag nämligen stressad av bara jag tänker på. En inspirerande utmaning förstås, men jag känner redan nu att det kommer gå åt skogen för mig isåfall, så jag hoppas det :) Men, jag skall fotografera för min egen skull, och om jag har en eller annan fin bild som jag orkar och känner för att visa så ska ni få se!

Så alla ni fantastiska människor i min omgivning, förbered er på att jag tänker fotografera er som aldrig förr detta året. Det är min utmaning till mig själv, och ni är så illa tvungna att bara gilla läget.

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Annelie

INFÖR låter bra!

Kram

2009-01-08 @ 13:11:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0