"Bara Jag", v. 10

I fredags hade vi grupparbete i skolan. I min grupp finns en kvinna som är så fruktansvärt negativ att jag blir alldeles matt av att lyssna på henne. Hon har klagat på kursen sedan dag 1, hon verkar helt enkelt inte nöjd med någonting. Det är enligt henne fel på våra lärare, vårt schema, hennes praktikplats, våra examinationsuppgifter - och inte minst på alla idiotiska forskare som skrivit vår kurslitteratur. Världen vore förstås en mycket bättre plats att leva på om hon fick organisera allt - tror ni inte?! När vi träffas i gruppen tänker jag ena stunden på hur synd det är om henne, som är så otroligt pesimistisk - tänk allt hon går miste om i livet bara för att hon surar så. I nästa stund känner jag mig bara förbannad på att hon förpestar vår tillvaro med alla sina negativa tankar. Vissa människor är det helt enkelt svårt att föra en vuxen diskussion med... När jag hamnar i sådana här situationer inser jag att man hela livet kommer tvingas samarbeta med människor som är väldigt olika en själv, inte minst i det yrke jag har valt där man ständigt arbetar i lag. För mig kommer det att vara en otrolig utmaning! Dessa tankar använde jag på mitt kort för vecka 10.



På baksidan står det: "Det finns så mycket olika utmaningar här i livet! Sådant som kräver lite extra ansträning... För mig är en av de allra största utmaningarna att lära mig att samarbeta med alla olika sorters människor!"

Jag kan tillägga att jag för det mesta tycker att det är bra om man är lite olika, speciellt om man arbetar tillsammans. Olika åsikter och tankar gör ju att man själv kan utvecklas och lära sig se saker på mer än ett sätt. Men, om man arbetar tillsammans med någon vars åsikter skiljer sig helt och hållet från ens egna (när man på ren svenska tycker att en annan människa är helt puckad!) så känns det ganska svårt att försöka mötas på mitten... En utmaning som kräver stort engagemang och tålamod helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Snyggt kort...väldigt bra ord!

2009-03-10 @ 10:26:03
URL: http://maddiezens.blogg.se/
Postat av: Hanna The one Andersson

aaa ja gillar den vita färgen!! blir snyggt på allt!!

2009-03-10 @ 19:55:22
URL: http://hannamariaandersson.blogspot.com
Postat av: Hanna The one Andersson

hahaha. snyggt att den "vita" färgen är svart!

2009-03-10 @ 19:56:03
URL: http://hannamariaandersson.blogspot.com
Postat av: myamia

ett perfekt kort, jag håller med i det du skriver! kram

2009-03-16 @ 12:06:00
URL: http://myamias.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0