Härlig dag!

Igår hade vi gestaltning av föräldramöte  i skolan. Eller rollspel kanske man mer ska kalla det. En grupp i taget fick vara gestalta ett arbetslag, och presentera för de andra (som agerade föräldrar) hur de tänkte arbeta med barnens läs- och skrivinlärning. Jag hade inte några större förväntningar på detta, men det var faktiskt riktigt kul. "Föräldrarna" ställde många kniviga frågor, bra träning för framtiden tror jag minsann!

På eftermiddagen åkte jag och Daniel (som var ledig igår...) först en sväng till IKEA och Hemtex, där det bland annat inhandlades nya gardiner till vardagsrummet. Jag har inte riktigt bestämt mig för om vi ska behålla dem eller inte, tycker det känns lite väl mörkt i rummet med dem. (Och ja, det är jag som bestämmer om vi ska behålla dem eller inte. Daniel har lämnat ansvaret för gardin- och dukinköp till mig, haha.) Sen blev det ett besök hos farmor och farfar som jag inte träffat på länge, mysigt. När vi kom hem på kvällen gick vi över till en mysig restaurang som ligger alldeles vid oss, och käkade en god middag. En kanon dag helt enkelt! :)

Idag är jag ledig (läs; har pluggdag) och tvättar ett stort berg med tvätt. En LO har jag hunnit med att göra också, och haft min allra sötaste Hanna här på kaffe. Ikväll är det jobb på barnpassningen som gäller. Bara tre veckor kvar nu, skönt!

Kram på er.

Åh, förresten.. Jag får så mycket söta kommentarer här i bloggen, så roligt. Men glöm inte skriva namnet, jag vill ju veta vem de är från, hihi. En hemlig vän har lämnat en härlig kommentar till mitt inlägg om häxan - vem är du??? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0