Plugg, plugg, plugg!

Som vanligt har jag varit ruskigt lat med mitt skrivande - och gjort en massa annat istället. Därför sitter jag här och hetsskriver nu, jag har MINST en A4 till att skriva innan jag kan känna mig nöjd, och så ska jag få till alla referenser också. Klockan ett ska det skickas in - tror ni jag hinner?

Igår analyserade jag barnintervjuer för fullt. Två barn skulle vi intervjua under praktiken, om deras tankar om skolan och läsning och skrivning. De har så mycket kloka och roliga saker att säga, det var så att jag fnissade lite för mig själv när jag skrev ner dem. Vad sägs om detta tillexempel, sagt av en pojke på 7 år.

Berätta hur du tycker att en lärare ska vara!
"Snäll och flitig. Man är flitig om man anstränger sig mycket. Lärare måste också kunna matte, och inte ljuga. "

Följdfråga: Vad menar du med att ljuga?

"Ja, tillexempel får en lärare inte säga att ett plus ett blir tre. För då kan barnen det ända tills de blir stora. Och då kanske man räknar fel på jobbet, och så får man sparken."

Man har ett viktigare ansvar som lärare än man tror, hihi.

Idag ligger min bror och hans "gravidmage" ute på Veckans Skiss-bloggen, eller iallafall LO´n om hans tjocka mage. Jag smsade till honom förut, så att han skulle kunna gå in och kika och skrev att det inte var så att jag vunnit något - mer än äran förstås. Han svarade: "Äran är det vackraste pris en gravid man kan erhålla. Jag är oerhört stolt." Haha, han är rolig han.


Åter till pluggandet!


Kommentarer
Postat av: Annelie Andersson

2 barn leker Rödluvan:

Men varför har du så stora öron?

För att jag ska höra dig mycket bättre!



Men varför har du så stor näsa?

För att jag ska kunna snyta mig mycket bättre!

Kram mamma

2009-03-19 @ 18:18:42
Postat av: myamia

hoppas du lyckades få ihop några referenser... jag har oxå intervjuat eleverna om läsning och skrivning på min praktik som var nu :) mina intervjuer blev korta, eleverna pratade om annat istället :) kanske beror det på intervjuaren ;) kram

2009-03-19 @ 23:22:57
URL: http://myamias.blogspot.com
Postat av: Eva-Lena

Trevlig helg önskar jag dig.

Kram

2009-03-20 @ 07:28:29
URL: http://www.evalena.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0