Hur man roar sig medans man väntar på bebis!

Eftersom både jag och Daniel redan har varit lediga i tre veckor har vi liksom hunnit fixa allt inför bebisens ankomst. Säng och skötbord står på plats, vagnen är hämtad och bäddad, blöjor är köpta etc. etc. Detta gjorde vi ifall nu skrutten precis som sin pappa tänkte ha bråttom till världen. Men inte då! Varför ska man komma ut till detta regnruskiga vädret när man har det så skönt i mammas trånga mage?

Och vad gör man då när man bara går här hemma och väntar? Ja, inte lagar vi storkok och putsar fönster som andra normala föräldrar. Nej, istället inhandlar vi teknik-prylar på löpande band. En platt-tv modell X-Large har nu (på blivande pappsens initiativ förstås) intagit vårt hem, i sällskap av en systemkamera (äntligen ska jag få chansen att lära mig ta snygga bilder!) och idag en ny mobil till blivande mamsen (en råååååsa förstås, vad annars?!).

Men nu har vi inte råd med fler dyra prylar, så nu får den faktiskt se till att ploppa ut. Och det är visst inte bara vi som längtar. Blivande mostern verkar smått sprickfärdig - kolla in hennes senaste kommentar här i bloggen (till inlägget om bebis-tävlingen):

"Jag vill inte gissa jag vill inte behöva gissa jag vill att den ska vara här NU så jag får se själv hur stor den är och VAD det är. jag har faktiskt fått pengar skynda dig och kom beben innan jag shoppar upp allt till mig själv!!!!! PUSS"


:)

 


Kommentarer
Postat av: Lavsund

hihi va roligt med en system kamera!!! jag har förlorat tävlingen iallafall på dagen men men ... nu får bebisen komma tycker jag!! ;) kram på er

2009-11-25 @ 19:50:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0