Jag är inte bara tjock..

..jag är glömsk också! Igår morse skulle jag vara hos barnmorskan klockan nio. Men det hade jag förstås förträngt. Hur lätt är det att komma ihåg, när man är ledig och bara går hemma och degar liksom?! Jag har ju viktigare saker för mig, typ kolla på såpoperor och fylla frysen med hembakade kakor.

Som tur var vaknade jag i vanlig ordning vid fem-snåret (eftersom jag då brukar vara så kissnödig så att bebisen knappt får plats därinne) och kom på mitt misstag. Väckarklockan ställdes, och jag hann upp i tid till besöket som väl var. Innan jag skulle iväg tänkte jag väcka Daniel (så att han inte skulle bli rädd och tro att jag typ stuckit iväg till förlossningen alldeles själv).

"Daniel..?" sa jag, i lite lagom hög ton.
... inget svar.
"Daniel..?" lite högre.
... inget svar.

Men herregud, hade han blivit döv under natten - eller rent av dött?! Jag böjer mig fram för att buffa lite på honom - och upptäcker att han har öronproppar i öronen.

Mitt snarkande var visst ingen engångsföreteelse!

Kommentarer
Postat av: Lollo

Johanna!!! Du skall ju defenitivt skriva för en tidning, kolla om det inte behövs kåsörer hos nån.

Kram från Lollo

2009-11-18 @ 16:28:33
Postat av: Maria

Håller med Lollo!!!!!!!!!

2009-11-18 @ 23:01:47
URL: http://louisebv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0