Snart...

...ska det sova en liten prins eller prinsessa i vårt sovrum!




Skruttens säng (som vi fått av blivande mormorn och morfarn) är nu monterad, bäddad och redo för att användas! Grodprinsen håller ställningarna under tiden! Efter tips från några vänner har vi valt att montera bort ena spjälsidan, och ska ställa sängen kloss an till vår egen. Något jag troligen kommer uppskatta som nyförlöst, när bebisen vill ammas för femtioelfte gången på natten - jag behöver inte ens resa mig, GUD så fiffigt, eller hur???

Vi hittade faktiskt ingen ny spjälsäng vi ville ha, varken på IKEA eller någon annanstans. Däremot fanns denna fina på blocket, som är en av IKEAS före detta modeller, och knappt har använts av bebisen som hade den före vår skrutt. Familjen som sålde den undrade om vi ville köpa madrass och sådant till. "Nej, tack! Vi har redan köpt allt sådant på Ullared" svarade vi käckt.

Vi ångrade oss dock bittert när vi skulle fixa i ordning sängen, och insåg att vår madrass var både för lång och för bred. Rackarns IKEA som tillverkat såna små sängar! (Numera har de vanligt standardmått på sina spjälsängar, men hade inte det förr, har jag fått lära mig!) Men, madrassen blev som tur var lätt och snabbt till lagom storlek med hjälp av en vanlig kökskniv. Det var väl för väl det, annars skulle ju skrutten fått sova rakt på sängbotten. Det verkar inte särskilt skönt om ni frågar mig!

Kommentarer
Postat av: soffan

åh, nej men kolla vad fin den blev!



Det kommer bli så bra va, snaaaart kommer han :).

kul att läsa inlägg som sagt, mycket roligt!

Hoppas alt är bra med er, vad gör ni i helgen?

Hälsa danni att det blir hans sista år utan att han uppmärksammas¨på fars-dag.

puss.

2009-11-06 @ 22:13:40
Postat av: A

Åh, vad gulligt!

2009-11-07 @ 10:24:53
Postat av: Kicki

Fin säng! Där kommer eran lilla goding sova gott!

Det var fiffigt att man kan ta bort ena sida så och ha en vid sin sida.

Må så gott. Hälsa Daniel

Kram Kicki

2009-11-10 @ 09:50:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0