Sockerberoende?

Igår när jag satt på vagnen på väg hem från stan såg jag en så lustig grej, jag visste på allvar inte om jag skulle skratta eller gråta - eller kanske lite av varje!

Snett framför mig satt en äldre dam i basker, som hade den stora lyckan att hitta en röd karamell i fickan. Innan hon skulle stoppa den i munnen så granskade hon den noggrant, och måste upptäckt att det fastnat något ludd på. Vad hon gjorde då? Ja, inte slängde hon den i papperskorgen - som vilken normal människa som helst skulle ha gjort. Nejdå, hon slickade lite på sitt pekfinger och försökte sedan gnugga bort luddet. När den tekniken inte räckte till så slickade hon försiktigt med tungspetsen på karamellen, och gnuggade sedan frenetiskt med fingret och tumnageln på den lilla röda godsaken om vartannat. Säkert fyra minuter höll hon på!!! Slickade lite till, gnuggade - och synade karamellen ordentligt innan hon slutligen stoppade den i munnen. Hon såg lika lycklig ut över sin bedrift som ett litet barn på julafton! Jösses, vad hon måste ha varit godissugen, som gjorde sig sådant besvär för en liten fjuttig karamell.

Två sekunder senare plockar hon upp sin näsduk ur fickan och snyter sig ljudligt. Var det från den lilla snuskiga tygbiten som luddet härstammade tro?

Kommentarer
Postat av: Annelie

Ja, vad gör man inte för en godisbit? <3

2009-11-14 @ 09:02:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0