Vad betyder namnet?

Igår kväll pratade jag och Daniel om namnförslag till lilla skrutten. Flicknamn har vi haft ett par säkra i stort sett under hela graviditeten, men vi har mycket svårare att komma på bra namn till en pojke. Vi brainstormade lite igår, lade till några fina namn på "listan" och strök de som känns mindre bra.

Så kikade vi runt på en namnsajt för att kolla vad de olika namnen betyder. Jag har alltid tyckt att Alfons är ett bra namn till en kille (trots att min mormors galet hetsiga hund heter så!). Kan meddela er att det numera inte finns med som förslag. Varför? Det betyder visst hallick på danska.

Om ni frågar Alfons Åberg så vill han helst att ni håller detta för er själva. Han känner sig inte så värst mycket som en hallick faktiskt!

Kommentarer
Postat av: Ulltussen

Det fick vi lära oss när vi slog upp vårt tält på roskildefestivalen och blev grannar med danskar som hade gjort en festivalflagga med söta Alfons på, de tyckte att det var riktigt roligt. Själv så hade jag gjort en med Pingu på och det var väldigt många som kommenterade den med det välbekanta "meeep meeeep" eller helt enkelt ropade "Piiiingoooo" så fort de fick syn på den. Ett lätt sätt att möta nya människor visade det sig för mig som bara ville sy en fin och lite fyndig flagga =)

2009-11-06 @ 19:15:25
URL: http://ulltussen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0