Ledig idag!

Idag har knattarna på praktiken friluftsdag. 4 kilometer ska de traska, på ojämn mark med mycket uppförsbacke. Fröken Johanna bestämde sig för att hålla sig hemma med sin foglossning.

Imorgon och på torsdag ska jag vara lärare på riktigt. Min handledare är i New York, och jag ska hålla i alla hennes lektionspass. Jag har fortfarande svårt att fatta att detta är min allra sista praktikperiod, sen är det meningen att jag ska klara allt på egen hand! Spännande! På skolan där jag är jobbar de med social och emotionell träning (vilket handlar om att stärka barnens sociala och emotionella förmåga på olika sätt - självklart kanske?!) Imorgon ska jag hålla i två sådana pass. Tvåorna ska få prata om bra egenskaper hos en vän, och välja ut de fem som de tycker är allra viktigast. Ettorna ska få rita sin familj, och skriva och berätta om det bästa med varje familjemedlem. Fixar de det tror ni?

Igår var vi på föräldragruppen för sista gången. Då fokuserades det på bebisen, och parrelationen efter förlossningen. (Det var ganska mycket mer intressant än att lyssna på ett två-timmars föredrag om smärtlindring, som vi hade förra veckan.) Vi fick se bilder och en liten film på alldeles nykläckta bebisar. Om sju veckor kommer våran alldeles egna! Vad vi längtar!

En av killarna frågade barnmorskan hur vanligt det är att kvinnan blir inkontinent (så heter det väl, när man inte kan hålla tätt?) Barnmorskan svarade att det faktiskt är vanligare än man tror, och att det är viktigt att göra sina knipövningar. Jag knep hysteriskt i säkert en halv minut, tills hon påpekade att det var först efter förlossningen som det gav effekt. Jag flinade lite nervöst, och undrade om det kanske var så att hon hade upptäckt mig? Och jag som trodde att det inte syntes utanpå att man gjorde knipövningar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0