...

Igår var jag på min praktikplats för första gången denna terminen. Nu väntar snart en lååång praktikperiod där, och det ska bli så skoj! Klassen är åldersblandad, förskoleklass till tvåan - så de flesta barn känner jag sedan tididare. Sex nya små sexåringar har börjat, och de verkar helt ljuvliga! Igår när vi skulle äta så satt två av dem vid mitt bord, och jag hade ännu inte hunnit presentera mig för just dem.

"Jag heter Johanna, och kommer vara extrafröken skulle man kunna säga, hos er ett par veckor nu. Ja, ni andra vet väl vad jag ska göra för något här?" (Jag tänker mig förstås att någon av de "gamla" barnen kan förklara vad en lärarstudent är för något...)

"Ja, men det vet jag också!" sa en av de nya små knattarna. "Du ska föda barn!"

Visserligen hade jag tänkt vänta med det till efter praktikperioden, och hade föreställt mig BB som den optimala platsen. Men nu inser jag att jag måste tänka om. Det är väl självklart att barnen på skolan ska få uppleva en förlossning på nära håll - tycker ni inte? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0