Föräldrautbildning!

Ikväll ska vi på föräldrautbildning på mödravårdcentralen för första gången. Lite pirrigt känns det måste jag erkänna! Sex andra par, i precis samma situation som oss, och så en käck barnmorska. Jag hoppas hon tänker lära oss något vettigt! Och jag hoppas ännu mer på att någon av de andra paren verkar reko. Det hade varit kul o träffa lite andra mammor i närheten som man kan fika och promenixa med när knodden kommit. Men mest av allt hoppas jag förstås på att de andra paren tycker att jag och Daniel verkar vara reko människor. Hjälp, tänk om vi blir alla de andras "skit-snack-material". Tänk om det är oss de skrattar åt ikväll när de ska somna?

"Haha, såg du den där tjejen med den enorma rumpan? Gud så hon svankade!!!" (Jag ber i förväg en tyst bön om att de andra tjejerna ska vara tjockare än mig. Kanske ska jag ta på mig en snygg tunika, som döljer det mesta, för säkerhets skull?)

"Ja, hahahaha! Det var hon som var ihop med den där nazi-killen va?!" (Daniel rakade håret igår igen. Det blev bara lite för kort. Jag tröstar mig med att han är toksnygg ändå. Och dessutom världens bästa blivande pappa!)

Jag återkommer med rapport ikväll.


Liten uppdatering: Skrutten är också nervös för ikväll. Har vänt sig, och knökat runt i magen precis hela dagen, och tänker minsann inte ta hänsyn till att mamsen måste koncentera sig på sitt skolarbete. Puh!

Kommentarer
Postat av: Carro

Å det låter som ni hade ganska trevligt ändå! Å jag slår mig i backen på att du var hottast av alla! Puss o bamse kram till dig o magen

2009-09-22 @ 08:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0