Jag boar!

Jag har alltid hört att gravida får en oemotståndig lust att fixa och greja i hemmet, "boa" lite innan bebisen kommer. Nu vet jag med allra största säkerhet att det inte är en skröna - jag städar och donar som aldrig förr! Igår morse fick köksskåpen sig en omgång. Följande konstaterades:

  • Varken jag eller Daniel kan vara något vidare fan av curry. Burken vi hade gick visst ut 2007.
  • Salta kex blir jättemjuka om man inte stänger förpackningen ordentligt.
  • Fruktkolor blir jättehårda om man inte äter upp dem inom loppet av ett år. (Vem har ens köpt ett helt kilo fruktkolor och gömt längst in i vårt skafferi???)
  • Om man torkar ur sina skafferi typ varannan månad istället för var tjugonionde så går det säkerligen både snabbare och lättare.
  • Mr Muscle är utan tvekan min nya bästa vän!

Sedan rensade vi - tro det eller ej, vårt källarförråd. Jag överdriver inte när jag påstår att vi slängde säkert 75% av allt som fanns där inne. Och det var enbart gammal skit! Bild utlovas inom kort. Följande konstaterades:

  • Jag samlar på allt. Även trasiga espresso-maskiner.
  • Daniel är minst lika bra som mig på att spara på skräp.
  • Det är jättetrevligt och luftigt att ha en liten gång i mitten av sitt förråd. (Förut kom man överhuvudtaget inte åt det vi hade längst in, om man inte använde extremt mycket våld).

Idag, när vi båda var lediga, tog vi en sväng till IKEA. Där inhandlades nytt datorbord och matta till vardagsrummet. Följande konstaterades:

  • Det går att vara på IKEA utan att titta och klämma på precis allt. Iallafall om man har en icke-shopping-älskande sambo med sig, som springer genom butiken med kundvagnen.

Kommentarer
Postat av: Carro

Kul med nytt datorbord! Vilket blev det????kram

2009-09-15 @ 08:13:46
Postat av: Annelie

Det är annat än när man åker med sin mamma :)

2009-09-16 @ 19:59:05
Postat av: Annelie

Ni är duktiga som rensar!

P.S Kolorna köpte du själv att ha som nödgodis när du pluggar. För ca 2 år sedan...

2009-09-17 @ 18:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0