Prinsess-drömmar?

När jag var liten var jag lite avis på prinsessorna. Alltså Madde och Vickan. Tänk vad häftig, att få vara prinsessa! Vilket roligt liv de måste ha, inbillade jag mig.

Imorse pratade de om Victorias bröllop på nyhetsmorgon. Kockarna som ska tillaga självaste bröllopsmiddagen var där, och svängde ihop förrätt nummer ett till allmän beskådan. Det var nån liten märklig sörja i botten på ett glas, gjord på oxsvans.

Ursäkta, oxsvans?! Var det verkligen det godaste de kunde hitta på? Jag skulle kunna komma på tusen andra saker att tillreda en smaskig förrätt på.

Plötsligt sörjer jag inte så mycket över att jag föddes i en helt vanlig Svensson-familj.


Kommentarer
Postat av: carro

Haha!! Ha det så trevligt ikväll. Puss

2010-04-30 @ 18:47:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0