"Det luktar nys!"

Min syster är tillbaka i Göteborg, efter flera månader i Stockholm. För gott, hoppas jag, som längtat ihjäl mig efter henne. Förutom att hon är världens goaste och gladaste, så kan hon också vara världens mest ilskna arg-bigga, som blir vansinnigt irriterad över de mest oväntade saker (jag undrar ofta om det inte är från sin moster som Skrutten ärvt sitt bestämda humör!) 

I hennes sällskap lyckas man ofta känna sig precis som en pinsam tonårs-mamma. Man beter sig som man brukar, och plötsligt blir hon tok-arg över något, utan att man förstår varför. Ni som känner henne vet precis vad jag pratar om :)

Igår förmiddag satt jag, hon, och mina föräldrar hemma i deras kök och pratade. Plötsligt hör vi hennes pojkvän nysa på övervåningen. Snabbt som attan skriker Evelina ilsket: "Öppna fönstret om du ska nysa!"
Vi andra tittar förvånat på henne. "Ja, annars luktar det ju nys i hela rummet!" säger hon, som om det vore den självklaraste saken i världen.
"Luktar nys?" säger jag.
"Ja, usch!" säger hon äcklat. "Tycker inte ni att det luktar äckligt?"

Jag har faktiskt ingen aning om hur nys luktar. Har ni?! :)



Älskade lilla arga syster, med min fina Daniel!




Kommentarer
Postat av: Carro

Jag vet precis vad Evve menar!! Tro mig det luktar äckel!!

2010-08-10 @ 14:42:14
Postat av: Evelinaaa

TACK CARRO! Jag blev helt galen när de kollade på mig som att JAG var dum i huvudet.

2010-08-10 @ 23:16:29
Postat av: Frans

Ni är två mycket störda kvinnor!! det är allt jag har att säga :)

Btw ,välkommen hem Evelina.

2010-08-11 @ 19:43:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0