Det är ingen tvekan om...

...vem som vanligtvis tillbringar mest tid i köket hemma hos oss.

Idag när vi var ute på en promenix, så sprang Daniel in i affären för att köpa krossade tomater till middagen. När han kom ut igen hade han med sig en sån där liten tetra-förpackning, och frågade om det räckte med ett paket. Jag konstaterade att det räckte nästan på pricken (vi har hittat ett recept på pastagratäng vi ska testa ikväll, därav detta dividerande om mängd!).

"Det roliga var att det fanns konservburkar också. De innehöll mer, men var ändå mycket billigare.."
"Varför köpte du inte en sån istället då?"
undrar jag.
"Nej, men jag tänkte att vi har nog ingen sån där grej hemma..."
"Vad för nåt?"
undrar jag.
"En sån där öppnar-grej!"

En konservöppnare menade han visst. Och jo, det har vi förstås en hemma! Men den är totalt meningslös om man ska tillaga någon av Daniels paradrätter :)


Kommentarer
Postat av: Lavsund

HAHAHA!! =)

2010-02-24 @ 20:29:36
Postat av: EVELINAAAAAAAAA

hahahaha han VÅGAR väl inte så taskig som du är när han rör nått!

2010-02-24 @ 21:07:40
Postat av: Annelie

HIHIHI!

Då är det i alla fall inte ravioli han bjuder på!

2010-02-25 @ 12:31:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0