Vi rymde till Gråbo!

Ärligt talat, jag håller på att bli tokig av all snö - när sjutton ska vintern ta slut?! Skrutten och jag har gnällt ikapp hela morgonen för att det inte ens går att gå ut och promenera med vagnen. På TV säger de att det ska bli ännu värre, mer snö är tydligen på ingång.

Jag fick lite panik när jag insåg att vi bara hade ett fåtal blöjor kvar; tänk om vi skulle vaknat imorgon och varit helt insnöade?! Vad skulle jag göra då? Akut potträna min lilla prins, och hoppas att han lyckades bli blöjfri innan vi hunnit använda sista blöjan?

Det fick bli en sväng till ICA ändå. Jag trotsade snön och baxade med mig Benjamin i vagnen så att han åtminstone fick vara nöjd en liten timma denna dag. Det gick rätt hyfsat får jag säga, Skruttens barnvagn extraknäcker numera som Kålltorps nya plog och jag fick hjälp av en vänlig kille att lyfta vagnen över en alldeles för hög snödriva. Mamman var genomsvettig, och Benjamin låg som den allra nöjdaste bebis i sin vagn. Så länge han får komma ut en sväng så hålls humöret någorlunda i schack!

När vi nästan var hemma igen ringde min mamma och frågade om vi inte ville komma hem till dem istället för att vara hemma och tråka. Hallelulja vad skönt, i Gråbo är trottoarerna något mer promenadvänliga. Skruttens morfar hämtade upp oss på väg hem från jobbet (stackars alla fastighetsskötare, hela sverige borde hjälpa dem att göra sitt jobb just nu kan man tycka!) och tur var väl det, våran bil är nämligen insnöad. Kanske att vi kan använda den igen till midsommar. Om vi nu någonsin får plusgrader igen i detta land, vad tror ni?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0