Hemhjälp?

Min vän Hanna, som liksom jag är ett troget fan av "Sex and the city" påminde mig om att Miranda i serien minsann hade både hemhjälp och barnflicka när hon fick barn. Det kanske inte är en sån dum idé ändå?

Visserligem skulle jag gärna skippa barnflickan, jag gosar helst med min bebis själv och bajsblöjor har jag i ärlighetens namn inget emot att byta. Men en hemhjälp kanske skulle vara något? Då kunde jag i lugn och ro sitta i soffan och gulla med Benjamin hela dagarna, och inte ägna en tanke åt att dammhögarna växte i hörnen och att badrummet skulle behöva sig en rejäl dos skurmedel.

När jag tänker närmare på saken är det precis så vi redan har det. Jag sitter i soffan med Benjamin (nästan) hela dagen, och ägnar inte en tanke åt varken dammhögar eller skurmedel. Enda skillnaden är att jag inte har någon hemhjälp.

Så vad ska jag skylla på om Benjamin i framtiden råkar få sig en släng av dammallergi? Tja, att det är hans eget fel kanske. Vore han inte så ruskigt söt och go, så kanske jag skulle kunna tänka mig att låta bli att gosa med honom i några sekunder. Nu tänker jag bara ta vara på denna mysiga tid. Städa kan jag göra när han flyttat hemifrån!



Lyx-mamman Miranda med nyfödd bebis.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Va gör jag i sängen med din bebis???

2010-01-28 @ 16:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0