...

Vi är nyss hemkomna efter en fantastisk helg i Småland, jag och min lilla familj. Skrutten har efter mycket om och men totaldäckat i sängen. Och jag, ja jag tänker alldeles strax krypa ner i sängen jag med. Är helt slut! Det är långt att åka bil till Småland! Och ännu längre känns det när man har en otålig liten gosse med sig i bilen, som helst skulle vilja vara någon annanstan än i en svettig bil. Hur som helst gick det över förväntan bra med lillprinsen även denna gång. Jag förundras över (och är lite avis måste jag erkänna) hur länge en bebis kan roa sig själv med en tom godispåse, kartongbit eller lappen till snuttefilten (jo, vårt barn äger leksaker också. En hel drös. Men de är liksom inte lika skojiga som allt annat!) och hur man kan skratta trettiosju gånger på raken åt att någon gör pruttljud med munnen. Just nu är Skrutten i en sån härlig ålder så man blir varm i hjärtat bara man tittar på honom!

Helgen tillbringades i släktens (Daniels) sommarstuga tillsammans med Daniels föräldrar och bror med sambo. Förutom helgens höjdpunkt - ett underbart vackert och trevligt bröllop mitt ute i Smålands skogar, så har Skrutten fått syn på sin första fluga (mycket fascinerande) och tagit sitt livs första utomhusbad (i en varm och mysig liten pool, men ändå!). Och jag har uppenbarligen mest ägnat mig åt att bli biten av myggor. En sisådär 100 stycken bett har jag lyckats få med mig hem, och Daniel har inte fått ett enda. Jag hävdar bestämt att det är för att myggorna dras till mitt blod, medan Daniel påstår att jag får skylla mig själv som inte "gick loss med myggstiftet så som han gjorde". Ett som är säkert är iallafall att de kliar som tusan - HU!

Hoppas ni haft en härlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0