...

Igår eftermiddag fick jag för mig att göra ett storkok med hemgjord barnmat till Skrutten. Kött, potatis och morot - precis samma innehåll som i burkfavoriten. Oj, så huslig jag kände mig när jag stod där och puréade! Det var nästan så jag fick för mig att jag skulle börja fixa precis all mat alldeles själv och skippa fabriks-lagade burkar. Jättebra idé. Verkligen.

Idag var det dags att provsmaka puréen. Skrutten tyckte att det smakade skit, och tvärvägrade äta en endaste tugga. Och nej, det var inte det att han inte var hungrig. Burkmat smaskade han nämligen gladeligen i sig strax därefter.

Nu sitter jag här och funderar över vad jag skall göra med all mat. Kan jag servera den som förrätt vid nästa tjejmiddag kanske? Eller sälja den dyrt till något stackars föräldrapar vars bebis fötts utan smaklökar? Eller skall jag helt enkelt bara låta den ligga kvar i frysen och samla på sig ett lager med frost, ända tills nästa gång jag får för mig att rensa där (om sisådär två, tre år!)?

Tips, någon?!

Kommentarer
Postat av: Carro

Vänta bara till "kocken" patrik sätter igång här hemma. Hjälp säger jag bara ;)

2010-06-15 @ 10:29:22
Postat av: Nina Melin

Jag kommer gärna på en middag innehållandes osaltat morotspuré till förrätt! :-)

2010-06-15 @ 13:42:43
Postat av: Sandra

Men kan du inte lura honom lite å blanda ut din hemlagade mat med burkmat? :)



2010-06-15 @ 15:59:21
Postat av: Pappa

Vadå rensa frysen? gör man sånt?

2010-06-18 @ 07:39:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0