Pungus?

Min älskade sambo bidrar med väldigt mycket hemma hos oss - dock inte till att göra vår matsedel mer exotisk. Han är inte mycket för att testa nya saker direkt, och skulle gladeligen äta husmanskost varje dag om han fick (bara han själv slipper laga, det tar ju såååå lång tid att koka potatis). Internationell och okänd mat slipper han gärna, så länge det inte innafattar de där runda sakerna som beställs i kartong från italienaren runt hörnet.

Idag fixade jag till en liten god sallad till mig själv. Daniel studerade den noga, och frågade:
"Vad är det där du har i? Är det kikärtor???"
"Kikärtor ja! Har du ätit det nån gång?"
svarade jag, ganska förbluffad över att han faktiskt kände till namnet på de små runda sakerna.
"Ja, det är väl klart att jag har. Det är väl det man använder när man ska göra pungus?"
"Pungus????"
undrar jag frågande, mellan fnissattackerna. "Menar du hummus?"
"Nej, inte hummus. Det där som är som kebab, vad heter det då...? Faliraki?"

:)

Och ja, han har faktiskt ätit faliraki en gång (läs falafel). Det var ett natt på avenyn för ett par år sedan, när jag lurade både honom och hans bror att välja det till nattamat istället för kebab. Kan hända att jag inte var den populäraste tjejen i stan just efter det! Hihi.

Kommentarer
Postat av: H to the izzo

hahaha, pungus!! typisk manskoppling!

2010-06-09 @ 10:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0