...

Tiden går galet fort - idag har vår lilla prins fått sin allra första smak-portion. Majspuré blev det, och det var visst hur spännande och smaskigt som helst!

Meeeeeer! Ge mig meeeeer! verkade Skrutten ropa, och däremellan skrattade han åt oss, och smaskade lite på sin goda haklapp. Vi följde dock råden från BVC och nöjde oss med en liten tesked, mer kommer imorgon! :)

(Däremot ignorerade vi rådet att starta med potatis! Det ska visst vara jämförbart med kokt toalettpapper, har mamman läst i sin nya favvo-bok "första året" av Katerina Janouch. Det kan man ju tycka vad man vill om, men osaltad potatis verkar lagom trökigt tyckte jag och Daniel, och tog majs istället!)



Herregud, varför har ni inte gett mig detta mumsiga förut????

Jag har längtat i flera veckor efter att Skrutten ska få sin första smakis, men med lite skräckblandad förtjusning kanske man skulle kunna säga. Det är så roligt att han växer - och så kul att låta honom prova nya saker. Men det går ju så rackarns fort! Innan jag hinner blinka lär han väl vara tonåring :)

Nu - mysfredag!

Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Men vad söt han är!

Och vad fort det går, snart sitter han

och gnager på en majskolv...

Kram

2010-03-26 @ 18:20:32
Postat av: carro

Å han är så söt så jag vill äta upp honom!!!! Puss

2010-03-26 @ 20:28:48
Postat av: Lavsund

världens sötaste! har ni haft en bra helg? kram

2010-03-28 @ 21:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0