Lurad av sommartiden!

Jag tillhör inte längre den skara människor som blir less när det är dags att ställa om till sommartid. Folk tycker sig förlora en hel timmes skön sömn på morgonkvisten - men inte jag! Jag har snarare vunnit en morgontimma.

Skrutten är nämligen totalt ovetandes om att han, precis som alla andra, borde ställa om sina sovtider en smula. Han brukar för det mesta vilja gå upp runt sex, halv sju på morgonen, och det ville han visst idag med.

När han började jollra och sprattla med benen som en liten blygsam indikator på att nu var det minsann dags att vakna, så var klockan halv sju. Trodde han ja!!!! Mohahahahaha. Lurad, lilla Skrutt, klockan är redan halv åtta, och mamman tyckte plötsligt att det kändes ganska okej att kliva upp.

Detta är dock inget vi talar om högt här hemma. Vi vill liksom inte att lillprinsen ska inse sitt misstag!

Nu undrar jag om det inte är möjligt att införa ändring av klockan lite oftare? Typ en gång i veckan?! Jädrar, vilka sovmorgnar jag skulle få isåfall! ;)



Liten finklädd Skrutt på nyårsafton, precis en månad gammal. Imorgon fyller han fyra månader! Hu, vad fort tiden går!

Kommentarer
Postat av: Maria B

Vad sööööt han är!

Det blir värre framåt hösten när klockan ska tebax igen...

2010-03-29 @ 13:01:12
Postat av: hanna

Men ååååååhhh va söt han är. jag har helt missat att han va så stilig på nyår! puss på sig

2010-03-29 @ 22:04:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0