Lyx-mamma!

Ända sedan Skrutten föddes har både jag och Daniel varit hemma på heltid. Jag som mammaledig och Daniel som arbetslös. Jag har nog inte riktigt insett hur skönt jag har det, som kan dela på ansvaret för den lilla prinsen med min sambo. Det är bannemej riktigt lyxigt!

Idag är Daniel inne och jobbar extra, och jag och Skrutten är ensamma hemma hela dagen för första gången. Hittills har jag druckit bränt kaffe, och ätit kall havregrynsgröt. Ja, kaffet var förstås inte bränt från början, och gröten inte kall den heller, men Skrutten ville liksom inte släppa taget om sin mamms när hon var sugen på frukost. Jag har det ungefär som alla andra mammalediga skulle jag tro.

Nu har han somnat gott i soffan, och jag har hets-ätit två knäckemackor på stående fot. Man får passa på minsann, det kanske blir det enda jag får i mig innan pappan kommer hem igen!

Uppdatering kommer i eftermiddag! :)


Kommentarer
Postat av: Anna

Haha, välkommen till verkligheten ;)

2010-03-12 @ 09:14:26
URL: http://frojdh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0