Sjukstuga för mig, cirkus för Skrutten!

Jag känner mig sjuk. Och det händer faktiskt inte särskilt ofta. Förkyld kan jag vara i veckor, och ofta flera gånger om året. Men sjuk, det blir jag bara ibland.

Igår när jag gick och la mig rev det i min hals, som en sandpapper ungefär. Imorse kändes det fem gånger värre, som om femtio sylvassa små knivar stack mig i halsgropen. Ni fattar känslan va?!

Om jag hade haft ett vanligt jobb så hade jag sjukskrivit mig idag. Men, från jobbet jag har nu, att vara mamma till en liten gosig prins kan man inte sjukskriva sig. (Jo, det är faktiskt ett jobb, hävdar jag! Världens viktigaste, och världens roligaste!) Då får man bita ihop, och låtsas som ingenting.

Om Skrutten hade tråkigt med sin sjuka mamma?! Inte det minsta, skulle jag vilja påstå. Jag har nämligen (med min huvudvärk) varit extremt osugen på att lyssna på gnäll och uttråkade utrop, så prinsen har fått roa sig med precis vad han velat. Allt för att hålla hans humör uppe. (Ja, i vanliga fall händer det faktiskt att han får ha lite tråkigt ibland. I typ två minuter medan hans mamma värmer mat/klär på sig/går på toa/snabbkollar facebook.) Han har bland annat testat rösten i trappuppgången, ätit upp ett reklamblad, och fått stå upp i sängen och rycka i/bita på sin dyra fina pingu-mobil. Det kan hända att han har haft mer lattjo idag än på länge!

Fast tala inte om det sista för Daniel. Vi hade visst kommit överrens om att det inte var tillåtet att dra i den dyra mobilen över sängen. Men det råkade jag glömma av idag.

Kommentarer
Postat av: mamma

Stackars dig!

Hoppas du kryar på dig fort, och att inte Skrutten får det också.Då räcker det nog inte med Pingu för att roa honom :) Kram

2010-05-11 @ 15:18:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0