11 månader

Mitt i allt flyttkaos blev vår gosse 11 månader. Det har hänt mycket den sista månaden, jösses vad han utvecklats! Nya ord ploppar upp ett efter ett. Mamma, pappa, hej, lampa, napp, buss och bil ingår numer i hans repertoar. Han är galen i fordon, och har kallat bussar och spårvagnar för buuu eller buuuff i ett par veckor nu. I dagarna har han kallat även bilarna för buuu, men igår när jag var iväg i skolan så lossnade det. Nu är bara bussar buuu igen, och bil heter biiii.



Han har vatir allt annat än nöjd över hur mycket tid som ägnats åt lägenhetsfix de senaste veckorna, så jag och Daniel brukar turas om att roa honom. I lördags traskade jag och goingen iväg på en långpromenad i våra nya omgivningar. Vi kollade på alla bilar och bussar, lekte på lekplatsen, och njöt av vintersolen! Det krävs så lite för att göra en liten Skrutt nöjd och glad!



Bilar är grejen!

Han älskar att krypa omkring i nya lägenheten, och helst pilla på allt han inte får. Han är mycket medveten om vad som är okej eller inte. Golvlampan i vardagsrummet och fjärrkontrollen är tillexempel totaltförbjudna, och de pillar han på med glimten i ögat så fort han får chansen. Han blir mer och mer självständig, och verkar förstå väldigt mycket av vad vi pratar om. Det bestämda humöret hänger dock i, och verkar vara något som vi kommer få fortsätta tampas med! ;) Men emellan raseriutbrotten är han världens gladaste, goaste unge!

Att vara förälder måste helt klart vara livets häftigaste grej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0