Sorg!

Ja, inget allvarligt har hänt, absolut inte. Men det känns lite sorgligt i hjärtat när jag tänker på den märkliga människa som flyttat in i vår gamla lägenhet. Jag och Daniel har bott där i fem härliga år, och Skrutten under nästan hela sitt första, och vi har älskat lägenheten från allra första till sista stund! Hade det inte varit för att det blev för trångt, så skulle vi aldrig ha flyttat därifrån.

Nu bor där en annan människa. En människa som har ägnat veckan efter flytten åt att ideligen smsa och ringa mig, med diverse olika frågor och klagomål. Det senaste var att hon knappt hann stiga upp på morgonen förrän det började klia i ögonen och rinna i näsan. Det måste vara något fel på lägenheten, menar hon, och försökte kräva att jag skulle komma till undsättning för att sanera runt fönster och ventilationsluckor (som missfärgats grått på grund av avgaser och annat utifrån). Som om det skulle vara mitt problem?! Att jag ideligen försökte avsluta samtalet med att det här var en konflikt som hyresvärden måste lösa brydde hon sig inte om. Hon ville att jag åtmisntone skulle komma och titta hur det såg ut, så att vi kunde komma fram till en lösning - hennes leder klarade nämligen inte av att själv skrubba bort missfärgningarna! Som om jag inte vet hur det ser ut i mitt gamla hem?

Med hyresvärden på min sida har jag nu dock lämnat denna minst sagt besvärliga människas öde bakom mig. Hon bestämde sig för att städa sina garderobsskenor själv tillslut, så jag slipper tillochmed träffa henne igen. Men hon har "gjort en notering om hur smutsigt det var, hon hade inte brytt sig om det bara gällde dem, men nu var det så mycket annat också..."

Till vår stora glädje (förvåning?) pratade vi tjejen som i sin tur tagit över hennes lägenhet igår (vi gjorde ett tre-partsbyte, ej att rekkomendera, fy så jobbigt!). Hon hade fått städa precis hela lägenheten själv, människan hade lämnat den i i princip ostädat skick! Ha! Om hon mot förmodan skulle höra av sig igen, så tänker jag gladeligen slänga den informationen rakt upp i ansiktet på henne. Vi vann!

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0