"Det beror på vilket år du började läsa!"

Idag gjorde jag ett litet gästspel på Pedagogen. Kan knappt fatta att det är ett år sedan jag sist satt i en föreläsningssal. Detta blir lätt som en plätt tänkte jag, när jag var på väg dit. Väl framme verkade allt galet rörigt!

"Kursstart sker den 4:e eller 8:e, beroende på om du ska läsa LAU370, 390 eller 395..."

VA?! Och jag som trodde att det bara fanns en enda kurs i examensskrivning; 370. Så var det minsann på min tid! Tänk om de ändrat hela upplägget? Tänk om LAU370 enbart är för forskarstudenter? Eller för dem som skriver uppsats inom området kvantfysik, eller något annat galet svårt.

"Ursäkta mig, men varför finns det tre olika kurser?!" frågar jag, rakt ut bland alla 894 lärarstudenter. Eller inte. Det vågar jag nämligen inte. Istället frågar jag lite försynt tjejen som sitter bredvid mig.

"Det beror på vilket år du började läsa!" svarar hon, som om det vore den självklaraste sak i världen. Jaha, men tack då. Det hjälper ju mig. Verkligen. Så vilken kurs borde jag ha anmält mig till tro?

"Åh.. jaså.. Jag har haft studieuppehåll ett år nämligen, så jag känner mig ganska så förvirrad.." fortsätter jag.

"Jaha, men då ska jag förklara precis hur det ligger till." säger tjejen vänligt. Eller inte. Hon skiter nämligen fullständigt i att det sitter en ganska så nervös människa bredvid henne. Skyll dig själv om du prompt var tvungen att skaffa barn, tänker hon, och hånler för sig själv.

Så ja, jag går alltså ifrån föreläsningssalen, totalt ovetandes om ifall jag har valt fel kurs eller inte.

Kvantfysik kanske inte är en sådan dum idé ändå? Det återstår att se!

/En pirrig ny-gammal student

Kommentarer
Postat av: annelie

Du är inte klok, johanna! :)

2010-10-26 @ 06:30:32
Postat av: Lavsund

HAHAHA gott!! =)

2010-10-26 @ 10:22:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0