9 timmar av 10?

I min gravidkalender påstås det att bebisen i magen just nu sover cirka 90 procent av tiden. Mig veterligen är 90 procent detsamma som 9 timmar av 10?! Bebisen som huserar i min magen sover då rakt inte några nittio procent. Däremot så sparkas, buffas och boxas den säkerligen nittio procent av tiden, som för att påminna oss alla (och i synnerhet sin mamma) om sin existens. Den är med andra ord helt fullkomligt galen där inne! Min syster undrar varför jag aldrig skirver om bebben i bloggen och min mamma frågade när det egentligen skulle komma upp en bild på tjocka magen här? Sanningen att säga så finns det inte några magbilder, inte en enda en! Och det måste det förstås bli ändring på! Jag skyller som vanligt på trötthet. Men hjälp, vad trött jag varit under denna graviditeten. Jag mår prima, men är sömnigare än Prinsessan på ärten (men så blev hon också bara störd av en liten ärta på natten, jag för min del brukar ha två små gosiga fossingar som envist sparkar mig i revbenen så gott som varje natt, som lite extra krydda till min gravid-trötthet alltså!). Att klockan nu är tjugo över nio innebär övertid för mig, strax före nio och ibland tidigare än så brukar jag tacka för mig. Hjälp, vilket trevligt kvällssällskap jag måste vara, hihi. Men nu är jag ledig, och har massor med tid att vila mig, så snart ska ni få se både magbilder och små pyssliga projekt igen, det lovar jag! Och bilder på bloggen eller ej, bebisen är såååå välkommen oavsett vilket och nu längtar vi så vi nästan spricker ;)

Kommentarer
Postat av: Evelina

Nu fick jag tårar i ögonen igen, när jag läste om den nya lilla bebisen. Åh, vad jag längtar! <3

2011-12-15 @ 12:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0