Första jobbveckan avklarad!

Yes, då var den gjord. Min allra första jobbvecka som förskollärare!

Det är mycket nytt som ska smältas kan jag säga. Jag försöker lära mig allt runt verksamheten - alla tusentals saker som ingår i mina arbetsuppgifter utöver att skapa en bra verksamhet för barnen. Jag ska: räkna på mitt schema, se till att skaffa inloggning till datorn, lära mig alla rutiner som finns på huset, beställa varor, lära mig att lusläsa innehållsförteckningar för att inte ta livet av våra allergibarn, beställa material, skicka tillbaka material som varit trasigt vid leverans, lära mig systemet för hur området arbetar med att dokumentera barnens lärande. leta efter barns sprillans nya vantar (som i ärlighetens namn det nog är jag som slarvat bort!), fundera över varför i herrans namn mina kollegor inte bställt en ny microvågsugn när den gamla är trasig, försöka hitta material och viktiga papper röran på vårt kontor...

Ja, ni fattar, jag har häcken full! Ovanpå detta har vi ett antal inskolningar där en av dem är konstant ledsen, en annan förbannad, och den tredje en liten busig vessla som klättrar på precis allting! Plus ytterligare 18 underbara ungar som alla vill ha sin beskärda del av "frööööööööööken"´s uppmärksamhet.

Summa summarum, jag har valt helt rätt yrke, jag älskar det redan - men det tar nog ett par veckor innan jag landar :)

Daniel är iväg på grabbkväll, Skrutten sover gott sedan ett par timmar tillbaka. Jag har ägnat kvällen åt ett par avsnitt sex and the city, och nu tänker jag (denna fullkomligt ap-trötta förskollärare) krypa i säng!

Natti mina vänner, ha en trevlig helg!

  

Bjuder på två bilder på min goding. Just nu är jag så glad över att hans pappa vill vara hemma och gosa med honom ett tag till, så att förskolestarten dröjer ett par månader. Han får det säkert alldeles super på någon förskola tids nog, men pappa är snäppet bättre förstås! :) Tiden med de små kommer aldrig igen!

Kommentarer
Postat av: Anna

Va roligt att du trivs, det kommer gå galant :)

Själv har jag gått min första vecka i skolan, efter ha jobbat sen gymnasiet och detta är det bästa jag gjort, såå kul! Vi gör lite tvärtom haha :)

Trevlig helg!

2011-01-22 @ 09:42:59
URL: http://frojdh.blogg.se/
Postat av: Carro

Det kommer gå galant!! På måndag kramas vi. Puss

2011-01-22 @ 10:47:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0