...

Som många av er redan förstått så fixade jag min examination galant i torsdags, och kan numera benämna mig själv som lärare för tidigare åldrar (eller förskollärare som är det lite mer bekvämare ordet!). Idag gjorde jag min allra första jobbdag, vilken känsla - det är liksom mitt jobb, mina barn, och mina kollegor! Häftigt! Jag kan konstatera redan nu att det troligtvis kommer bli ett par rejält intensiva veckor med inskolning av fyra nya barn och en något vimsig fröken (den senare alltså jag själv...), men att jag troligtvis kommer att trivas alldeles utmärkt när jag blivit lite varm i kläderna!

Men en ännu märkligare känsla som infann sig idag, var då jag för en liten stund sedan satte igång med att leta efter förskoleplats/dagbarnvårdare till min lilla Skrutt! Hur konstigt är inte det?! I augusti blir starten, om vi får plats vill säga, så vi måste skicka in ansökningar snart!

Och helgen då? Jo, den var alldeles alldeles fantastisk! Vi var iväg i Branäs över helgen med Daniels cover band plus respektive.. Jag och Daniel fick mysa för oss själva i dagarna fyra medan Skrutten var i tryggt förvar hos sin mormor och morfar. Han hade det hur bra som helst, men vi höll på att längta ihjäl oss ändå! Och längtade gjorde han nog också litegrann emellan allt skoj och mys. Enligt mormorn gick han till dörren ett par gånger och frågade efter "pappa" och "brum-brum" (inte mamma alltså, tji fick jag!).

Hur det gick med skidåkningen?! För alla andra gick det alldeles utmärkt! Själv kom mina fötter inte ens i närheten av ett par pjäxor på hela helgen. Med tanke på att jag höll på att kissa på mig av rädsla bara genom att ta liften upp till toppen så kan jag kanske konstatera att åka skidor inte riktigt är min grej ;)

Kram!


Kommentarer
Postat av: mya

OMG Johanna!!!

Stort grattis! Jag har värsta ångesten nu över hur jag ska lägga upp mitt sista år på högskolan. Hmmm... de tär inte lätt att veta hur man vill ha det.

åter igen, stort grattis. det måste vara en helt fantastisk känsla.

kram

2011-01-20 @ 22:02:41
URL: http://www.mrsmamamya.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0