Midsommar ´11

Vilken helg vi haft! Midsommar firade vi i Herrljunga, hos min mammas kusin med familj. 44 personer var vi som käkade midsommarlunch, dansade runt stången, mumsade jordgubbar, drack läskig snaps (inte min grej alls, fy!), lekte lekar, badade bastu (jag hoppade över det också, och höll ett öga på en sovande liten prins istället) och grillade nattamat. Skrutten hade det hur mysigt som helst, och for runt som en liten iller bland alla människor. Han hade liksom inte tid med att sitta stilla, och definitivt inte tid med att äta några köttbullar. Var han än vände sig fanns där en famn att sitta i, eller någon att spexa med. Skojigt värre!



Glad unge i finaste midsommarkransen, som mormor´n knåpat ihop på morgonkvisten!



Vi hade packat ner badbyxor och armpuffar till Benjamin. Vädret var ju dock som en vanlig traditionell midsommar, det vill säga ganska så kyligt, så han fick snällt låta bli att prov-bada i poolen. Däremot ville han gärna plaska lite ändå. Och när mamma och pappa tröttnade på att hålla, ja, då var det bara att vända sig till någon annan - morfar tillexempel. "Vaffo! (morfar) Poo! Titta! Pascha, pascha! (plaska, plaska)". Ja, och ber man riktigt snällt, då får man oftast som man vill! :)

Dagen har jag och Benjamin tillbringat i Slottskogen tillsammans med två av mina favorittjejer, Sofia och Hanna (äntligen är hon hemma från Paris, som vi längtat!). Benjamin stortrivdes även i deras sällskap! När vi tröttnade på parkhäng tog vi vagnen hem till oss, och käkade grillade hamburgare ihop med Daniel och Sofias Mikael. Åh, vad jag älskar sommar´n!

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: carro

Sötnos!

2011-06-27 @ 19:32:37
Postat av: Mia Ahlsten

Hej! vad kul din blogg verkar vara. lär med all säkerhet läsa dina inlägg igen. :) Hoppas du har en rolig helg (:

2011-06-28 @ 11:54:00
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0