Lördag morgon..

..är lika med mysmorgon! Och dagen till ära har vi världens bästa underhållning. Grannarna håller på att flytta och har parkerat en lastbil utanför vårt fönster. "Back! Back!" ropar Skrutten, och knackar på fönstret. Vi spanar på lastbilen, grannarna, fiskmåsarna som flyger på den blå himlen, och så ännu fler grannar i form av "bebiiis" med tillhörande mamma. Livet är bra spännande när man är 15 månader...



Medan jag tog sovmorgon, så fixade mina killar en båt av en tom kartong till den yngre av dem. Skojigt värre, tyckte Skrutten och underhöll sig där i en bra stund.



Vovven, stora nallen, och två stekspadar (!) fick följa med ut på sjön. "Goooooo!" säger lillprinsen när han gosar med nallen...



Hur sjutton kommer man ur denna grejen då?! Mamma, hjälp!!!! "Vill du inte sitta i lådan (oj, ursäkta, båten menar jag givetvis!) mera?!" frågar jag. "Bapp!" svarar Skrutten, får hjälp av mig att klättra ur, springer och hämtar sin napp och befaller sedan att få komma tillbaka in i lådan (ursäkta igen, båten menar jag ju!).



Så där ja, det var ju bara nappen som saknades!



Behöver jag ens säga att jag njuter till max av att få tillbringa mina helger med detta blonda lilla yrväder?! Nu nanar han gott i sängen. Om han inte sover på tok för länge ska vi bege oss ut i solen, bort till frisören en bit härifrån och se om hon har tid att göra något åt hans kalufs. I eftermiddag blir det kalas för min fina lillebror som fyllt sexton år. Benjamin ska få pussa på sina söta syssling-flickor igen, det var alldeles för länge sen nu! :)

Ha en bra helg! Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0