"är du från lerum?"

Vi var som sagt på bröllop i helgen. Ett alldeles fantastiskt sådant. Vackert och trevligt förstås, precis som bröllop brukar vara, men dessutom väldigt roligt. Brudgummen är musikalartist, så vart och varannat tal/hyllning till brudparet bestod av spexiga låtar, danser och jag vet inte allt. Hur kul som helst helt enkelt, som att befinna sig på värsta krog-showen, grymt!

Hur som helst. Killen är en barndomskompis till Daniel, men förutom ytterligare två av Daniels gamla vänner så kände vi inte en kotte på hela bröllopet. Bruden är dock från Lerum, en kommun som inte är särsklilt stor, så jag var liksom övertygad om att jag skulle känna igen åtminstone ett eller annat ansikte.

När vi satte oss till bords insåg jag ganska direkt att killen mittemot mig var ett bekant ansikte - men vem tusan var han?! Jag bläddrade fram hans namn i programmet, där han beskrevs som "Göteborgs roligaste stå-upp-komiker!". Inget märkvärdigt med det tänkte jag, minst hälften av gästerna hörde ju hemma i underhållingsbranschen. Jag var på vippen att fråga flera gånger om han möjligtvis var från Lerum, men jag lät bli. Trevlig var han iallafall, och rolig som få. Hjälp vad jag skrattade åt hans skämt och tokigheter! Efter drygt fyra timmar i hans sällskap (om inte mer, oj, vad långa bröllopssittningar kan vara!) så viskade jag till min bordsgranne att "herregud, han är ju inte klok! han är ju verkligen hur rolig som helst, hihihi..." killen tittar konstigt på mig "men du vet väl vem han är?!".

Vänta lite nu... Vem han är?! Skulle han vara någon speciell?! Han är väl bara en helt vanlig skojfrisk kille som råkat hamna mittemot mig på en bröllopsmiddag? En helt vanlig kille, som jag känner igen en smula? En helt vanlig kille, som antagligen är från Lerum, jag har bara inte fått det bekräftat ännu...

Och visst, en helt vanlig kille var han ju. Det är väl de allra flesta. Men han var dessutom en kändis. Självaste humoristen Per Andersson hade jag till bords hela kvällen, utan att ha en aning om det (nej, jag har inte sett melodifestivalen i år!).

/Johanna, som inte ångrar det minsta att hon lät bli att fråga om killen var från Lerum...

Och just det, maten var helt fantastisk. Hotellrummet var super, och frukosten underbar! Och de hemmagjroda tryfflarna som lämnats speciellt till mig och Daniel på rummen var himmelska - tack fina Nina! :)

Kommentarer
Postat av: Daniel

Haha, det slår ju nästan att jag hälsade Erika Johansson (känd längdhopperska tror jag) välkommen till Stämpelmässan och mamma tog betalt och tittade på KÖRKORTET utan att fatta vem det var. Trots att mamma hejade på henne i Let's dance nån månad innan ^^

2011-05-26 @ 23:58:19
Postat av: Nina Melin

De är klart så goa gäster ska skämmas bort! :-)

2011-05-27 @ 07:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0