Det kom ett brev..

..adresserat till vårdnadshavarna för vår lille Skrutt.

I kuvertet låg ett erbjudande om förskoleplats. Förskoleplats?! Men vänta lite nu, det känns som det var nyss jag låg på förlossningen och krystade fram en skrynklig liten kille med stora blå ögon och mörkbrun kalufs. Det känns som att det är låååååångt kvar tills vi ens behöver tänka på att lämna honom i händerna på några helt främmande människor. Det känns som att det är en evighet kvar.

Men det är det visst inte. Nu är han stor den lilla prinsen, och redo för att ägna dagarna bland en massa andra glada kids (ja, alla på hans blivande förskola är visst jätteglada och snälla. ingen kommer våga sig på att så mycket som nypa min unge i lilltån, det är jag säker på!).

Och nu har vi tackat ja. 29:e augusti börjar han, min stora fina lilla kille!

/en mamma med pirr i magen.

Kommentarer
Postat av: Anna

Det kommer gå superbra, det vet väl du om inte annat ;)

Men jag håller med om att tiden går sjukt fort, Asta börjar 0:an nästa höst. Alltså hon ska till skolan! Va fan hände där? Jag gick ju precis ur skolan... eller?!

2011-05-05 @ 22:22:42
URL: http://frojdh.blogg.se/
Postat av: Anonym

Lilla B det är ju inte klokt!! Jag tycker det var nyss våra knyten låg i maggen med två stolta och längtande mammor som inte kunde sluta prata om de som visade sig vara 2 perfekta små prinsar. Noa blir 1 år om en månad, 1 månad!? Det känns sjukt.

2011-05-06 @ 09:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0