de där goa ungarna...

Alltså, jag vet att jag har sagt det förr, men jag har verkligen världens bästa jobb. Hjälp, vilka skojiga saker barnen säger och gör emellanåt! De kan liva upp vilken gravid-trött fröken som helst ;) Min kollega var i skogen idag, med ett gäng vilda tre- och fyraåringar. Med sig hade hon en "hemlig påse" där barnen fick dra varsitt uppdragskort av typen: kryp under något/hämta något litet/hoppa på ett ben osv.. Kollegan läser högt på barnens lappar, och barnen får sedan utföra uppdraget. När turen kommer till lilla T läser hon: "Ställ dig nära en fröken!" varpå ungen snabbt som blixten ställer sig på ett ben, med armarna rakt ut i vädret som om hon härmade en tupp. ? Min kollega kväver en fnissning, ber barnet att noga lysnna vad hon läser, och läser sedan uppdraget igen. Lilla T lyssnar förskräckligt noga denna gång, så öronen nästan trillar av. När fröken läst klart ställer hon sig återigen i "tupp-position", snabbt som blixten även denna gång. Kompisarna fnissar förstås, och fröken kan inte låta bli att gapskratta. Lilla T skrattar också, nästan mest av alla. Ändå står hon kvar, i samma position som förut och inte ett dugg nära en fröken. Att hon gjort något galet verkar hon inte ha en susning om, men hon är lika glad för det! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0