"Finns det köttbullor?"

Jag fascineras dagligen över att kunna föra riktiga samtal med min lilla (snart) tvååring. Han babblar och berättar, visar, ställer frågor och kommer ideligen med de mest finurliga kommentarerna. Igår förmiddag skulle vi käka kyckling och pasta till lunch. "Mea (Benjamin) inte ha kyckling!" säger ungen bestämt. "Vill du inte ha kyckling?" frågar jag. "Näe! Mea äta bara pasta!" säger han, fortfarande med den mest bestämda tonen man kan föreställa sig. "Ja, då får du väl bara äta pasta då!" svarar jag enkelt (att tvinga en unge att äta är det värsta jag vet, och biter med allra största säkerhet inte på en liten matvägrare!) Plötsligt blir den lilla två-årsrösten vänlig och glad igen och han frågar: "Finns det köttbullor?" :) Nej, älskade lilla vän. Idag finns det inga "köttbullor"! Men det går alldeles utmärkt att äta bara pasta om man så önskar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0