Artighetsfraserna gör entré!

En härlig helg fylld med trevligheter har just passerat. Vi har hunnit med lunch-besök av två fina tjejer (som också ägnade tid åt att busa med Skrutten, kurragömma lektes bland annat, tack Hanna och Soffan för trevligt häng!), kalas för min kusin (pappan lämnades hemma, och jag och min vilde åkte själva!), tripp till allum, samt fikabesök av Carro och Patrik och deras underbara onge Noa!

Däremellan har vi också, även om det kan vara svårt att tro, hunnit med att bara slappa här hemma, samt gå på en mysig lördags-morgon-promenad till nyrenoverade lekplatsen i Strömmensberg. På det sistmämnda äventyret fick kameran följa med, hjälp vad dålig jag är på att komma ihåg att fota nu för tiden. Man får vara glad för de bilder som blir helt enkelt!







Benjamin satt i godan ro och gungade när en av hans förskolekompisar närmade sig lekplatsen ihop med sin mamma. B blev omedelbart alldeles till sig, och ropade glatt: "Axel!!! Heeeeeeej! Mår du?" Vi vuxna började fnissa förstås, tänk så snabbt de snappar upp ord och fraser. Vår goding är för tillfället makalös på just det! Artighetsfraserna har gjort entré i Skruttens liv med andra ord :)

Nu blir det sängen för mig. Imorgon väntar första dagen på en vecka med skönt schema. Två tidiga dagar på jobbet, vilket innebär hämtning av Benjamin redan före mellanmålet hela två dagar. Sånt gillar vi!

Hoppas ni får en bra vecka! Kram! 


Kommentarer
Postat av: Carro

Han är ju underbar lilla B!

2011-10-03 @ 06:57:51
Postat av: Johanna L

Åh nämen sötisen! Nästa gång vi fikar måste han vara med:) Vecka 24 redan för dig? Va fort det går!!

Vecka 15 för mig så 3.5 vecka kvar till ul! LÄngtar=)

2011-10-09 @ 11:09:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0