Att vara ledig...

...en dag mitt i veckan är världens lyx! Åh, så mysigt vi har jag och min lilla Skrutt på vår alldeles egna dag. Morgonen ägnade vi inomhus, medan regnet öste ner utanför fönstrena. Läste bok, degade med playdoo och körde med alla bilar i garaget. När lillprinsen lekte med tågbanan låg jag bredvid och njöt av att höra alla ord och finurliga fraser som bubblar ur munnen på honom. "Uppför backen!" "Sätta den tåget. Andra sidan!" Hjälp, vad stolt man kan bli över sina ungar, det är ofattbart! Färger har han minsann lärt sig också, åtminstone ett par av dem. När det var dags för frukost blev han förtvivlad över att jag ställde fram en gul mugg framför honom. "Nääääe, ha den gula! Jåååååsa!" En rosa mugg fick det bli alltså :)

Efter en tidig middagsnap tog vi buss och spårvagn ner till stan. Att åka buss och spårvagn är världens bästa grej, och skulle gärna göras oftare om Skrutten fick bestämma! Shoppingrundan innefattade några snabba visiter i ett par butiker för mamman, och ett låååååångt besök på BR. En stycke lyrisk gosse for runt bland hyllorna och tittade och kände på allt. Det finns mycket att önska sig inför kommande födelsedag och julafton minsann!

Och sedan väntade lunch på Benjamins favvo-ställe, McDonalds. Trots att vi äter det sällan, så lärde han sig känna igen det gula M:et redan i somras, haha! Så han fick sin "haaaböj och chipts" dagen till ära, hehe. För mig är det skönt att gå dit att äta istället för till något okänt fik, på Mackedonken kan jag känna mig helt säker på att Skrutten inte får i sig något galet han inte tål tack vare deras braiga allergiguider. Tummen upp!

Efter middag och lek här hemma kom Nina förbi på en fika, det toppade om möjligt vårt mysiga stadsbesök tyckte både jag och B. Härligt!

Det blev en galet lång roman om vår sköna torsdag, haha. Och bilder får ni klara er utan, eftersom jag ligger i soffan med den bärbara datorn. Bebisen sparkar som en galning där under! Kanske gillar den inte värmen?! Jag är för övrigt redan i vecka 24, och inte en enda bild på magen har jag lyckats ta. Det får vi ta tag i i helgen tror jag minsann :)

Kram på er! 

Kommentarer
Postat av: A

Och idag är det torsdag igen :) Ha en härlig ledig dag! Kram mamma

2011-10-13 @ 07:28:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0