Mys-lördag!

Igår hade vi en riktig myslördag, jag och lilla familjen. Sovmorgon (för mamman), bus och lek (för pappan och barnet) sedan frukost, promenad i det underbara höstvädret, middagssovning för liten Skrutt, lunch och till sist häng med underbara vänner!

Lek på lekplats stod egentligen på schemat för Benjamin och hans lilla bästis Anton. Istället körde vi på friluftsvarianten med korvgrillning vid Härlanda Tjärn! Fantastiskt mysigt och gott! Att sedan Skruttens rumpa enbart landade på filten inom loppet av fyra minuter är en annan story. Det blir mycket springande om man vill hänga med en liten gosse som är på upptäcksfärd!



Antons pappa Martin, den enda i sällskapet med någorlunda scoutkunskaper fick sköta brasan :)



Bästaste vännerna och fina Ida. Båda mammorna hade gjort misstaget att tala om för sin små att de skulle få träffas på eftermiddagen, alldeles för många timmar innan det var dags. Anton stod i fönstret och spanade efter "Mimmi" hela förmiddagen, och Benjamin kunde inte sluta tjata om att få "leka Anton, komme Anton?". Så kom äntligen eftermiddagen och de fick ses, underbara ungar!



På upptäcksfärd med pinnen i hand!




Korvdags! Tänk att dessa små godingar känt varandra sedan de var drygt fyra månader, då jag och Ida hamnade i samma mammagrupp. I vinter blir de storebröder igen båda två, vilken lycka att få följas åt än en gång! Många mammafikor kommer det bli under vår ledighet vill jag lova :)

Efter grillningen blev det fika och häng hemma hos Ida, Martin och Anton där Benjamin röjde runt tills han blev så trött så han stupade. Han somnade gott i bilen strax efter att motorn startat!

Idag myser vi också här hemma. B sover middag, Daniel repar, och jag ska ge mig på att göra stek för första gången i mitt liv (eller stort kött som jag kallade det när mamma lagade, hihi!). I eftermiddag åker vi till min farbror och faster för fika och klippning av ett alldeles för långhårigt barn! Håll tummarna för att han sitter stilla ;)

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0