driftstörning av högsta rang!

Jag har vart hemma med en liten Skrutt idag. Helgen fylldes med feber och hosta, och han var fortfarande något hängig igår när dagen tillbringades med morfarn. (Studiedag på både B:s förskola och mitt jobb, underbart med en morfar som vill rycka ut!). Så idag har vi känt på läget, febern är borta men dessvärre inte hostan som han väl får dras med ett tag till... Imorgon blir det förskola iallafall, B längtar efter sin Annelie :)

Hur som helst, efter middagsnapen på nästan tre timmar började ungen klättra på väggarna här hemma. Vi packade ihop oss för lek och mellis på vår gamla lekplats, och promenerade dit i härliga vädret. Detta kallar jag skön höst!!! På vägen skulle jag ringa tre extremt viktiga samtal - men plötsligt funkade mobilen inte alls?

På 3´s hemsida läser jag att de haft strömavbrott, och därför har driftstörningar över hela landet. De uppmanar kunder som behöver ringa 112 att ta ut simkortet och starta om telefonen, så ska det funka fin fint!

Eeeeeh?! Jag tackar för infon, men vilken människa på denna jord skulle i ett nödläge ha tid att surfa in på abbonemangets hemsida för instruktioner över hur man når larmcentralen? Galet! "Hörru du eldsvådan, ta och lugna dig en smula! Jag har ingen täckning på mobilen! Jag ska bara surfa in på 3 för att se hur jag ska lösa problemet, låt inte hela huset brinna ner under tiden är du hygglig!" Eller inte...

Nu blir det sängen för mig, natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0