Efterlysning!

För x antal månader sedan påbörjade vi projektet "fixa till Skruttens rum". (Jag vågar ärligt talat inte tänka på hur många månader sedan det är, vi är för jädra lata jag och min man när det kommer till att fixa i vårt hem!) Ja, för Skruttens del har han förstås ett alldeles perfekt rum, med leksaker att leka med, en gosig matta att sitta på, ett par snajsiga tavlor och så lyse i taket. Det verkar duga för honom!

Men, nu börjar det liksom klia i mina inredningsfingrar, nu vill jag göra det till det där allra mysigaste rummet man kan tänka sig, och det är ärligt talat inte så mycket som saknas! Lite belysning, lite fint att pryda väggarna med och nya gardiner. Och så det viktigaste av allt - ett litet bord i vitt med två stolar eller kanske tre, så han kan bjuda mammsen och pappsen och alla besökare på fika.

Så vi var på IKEA för ett tag sedan, för att inhandla en styck möbelserie till en liten men ack så viktig person. IKEA brukar mig veterligen ha reko möbler även till barn. Men vad möter jag? Klumpiga möbler i färgglad plast (no offense, ni som har dem i er ägo, men det var inte vad jag sökte!) alternativt möbler tillverkade delvis i trä - men med ett litet utskuret får eller hund eller vad det skulle föreställa i.. ja, vad vet jag, plast eller låtsasträ eller vad det nu kunde vara.. Icke något rejält men ändå nätt iallafall, inte om du frågar mig!

Jag är på jakt efter ett par helt vanliga små stolar och ett bord, gärna i vitt (eller med möjlighet att måla om!) utan märkliga krusiduller. Ska det vara så förbannat svårt att få tag på? Så nu undrar jag, är det månne någon av er som vet var möbler av denna art kan hittas? Har ni sett några stå och ropa efter mig på någon butik eller loppmarknad någonstans? Eller har ni själva gamla möbler som står och skräpar på en gammal vind där hemma? Tips mottages tacksamt! :)


....................................................................................


Alltså, jag kikade just in på IKEAS hemsida, för att återigen förbanna mig över deras totala avsaknad av smakfulla barnmöbler. Och vips, så fanns de bara där framför näsan på mig! Helt vanliga, fina möbler i vitt eller svartbrunt som kommer passa Skruttens rum perfekt. Såna får det bli! Om nu inte någon av er redan rotat fram något exklusivt på er vind förstås, hihi... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0